Klubben

Hammarstrands rodelklubb håller till i Hammarstrand i östra Jämtland. Vi driver Sveriges enda konstbana för banrodel, bob och skeleton. Vi har dessutom en naturbana som är 1100 meter lång där det går att åka snowracer och alpinrodel. Hammarstrand har varit Sveriges kälksportcentrum sedan 1964 då konstbanan var färdig till 1200 meter.

Du kan vara medlem Hammarstrands Rodelklubb på tre sätt:

Gäller för en (1) person som vill vara aktiv medlem i klubben.
150 kr för vuxen
100 kr för barn och ungdomar upp till 16 år

Familj

Gäller för en familj som vill vara aktiva medlemmar i klubben.
300 kr för familj (ett hushåll)

Stödmedlem

Gäller för dig som kanske inte vill vara så aktiv i klubben men ändå vara med och stötta vår verksamhet.
100 kr för stödmedlem

Klicka här för att bli medlem

Hammarstrands kälksportcentrum

Vi driver Hammarstrands kälksportcentrum som består av konstbanan för banrodel, bob och skeleton. När banan stod färdig 1964 var den 1200 meter lång och godkänd för internationella tävlingar. Idag är den 900 meter lång och vi använder den upp till 600 meter. Bredvid konstbanan finns naturbanan som är 1100 meter lång. Här kan du åka snowracer och alpinrodel.

Vill du börja med kälksport?

Kälksport finns i många olika former och det finns grenar som passar för alla: alpinrodel, banrodel, bob, naturrodel, skeleton och snowracer.
Kontakta oss om du vill testa kälksport!